Generelle vilkår

Generelle vilkår & betingelser for privatkunder 

Disse ‘Generelle vilkår & betingelser for kunder’ gælder for bestilling eller køb af tjenester, produkter eller ydelser fra ClubDanmark.dk til deres kunder. Disse vilkår er ikke gældende for virksomheds partnere som er underlagt vilkårene i ClubDanmark´s partnertaftale. 

Brug af personoplysninger afgivet til Club Danmark.dk via Platformen sker i henhold til vores Privatlivspolitik og Cookie erklæring. 


1. Definitioner
ClubDanmark driver virksomhed under navnet ‘’ClubDanmark" i Danmark: 

Tilbud: Det udvalg af produkter og tjenester, der generelt tilbydes af kundeklubben, og som kan bestilles af kunden via platformen. 

Ordre: En bindende ordre, som kunden afgiver hos kundeklubben via platformen, hvad angår det tilbud, som kunden har valgt. 

Kunde: En forbruger eller juridisk enhed, der afgiver en ordre via platformen.

Forbruger: En kunde, der er en fysisk person på mindst 18 år og juridisk i stand til at indgå bindende kontrakter, der indgår en lovlig transaktion.

Aftale: En aftale mellem kunden og kundeklubben vedrørende en ordre samt levering eller afhentning af ordren. 

Platform: Den hjemmeside, apps, værktøjer og andet udstyr fra ClubDanmark samt samarbejdspartnere, hvorfra Tjenesten tilbydes. 

Kundeklub: En virksomhed, der sælger ydelser, vare, mad, drikkevarer, overnatning eller oplevelser samt relaterede artikler, og bruger platformen til etablering og betaling af aftalerne. 

Partneroplysninger: Informationer om kundeklubber herunder firma- og kontaktoplysninger, generel information, sortiment priser for hvert enkelt produkt (inkl. moms), firmalogo, grafik, leveringsområde (inkl. postnumre), leveringsomkostninger og minimumsbestilling. 

Tjeneste: De kommercielle tjenester og/eller aktiviteter, som ClubDanmark tilbyder kunderne, herunder offentliggørelse af tilbuddet, formidling af indgåelsen af aftaler og videresendelse af ordrer til den relevante kundeklub. 

Loyalitetsprogram: Et loyalitetsprogram, hvor kunder kan indsamle forskellige former for rabat eller mulighed for at optjene rabat fra deltagende kundeklubber se "Særlige vilkår for loyalitetsprogram". 


2. Selskabsoplysninger for ClubDanmark
 
ClubDanmark driver virksomhed under navnet ‘’ClubDanmark" i Danmark: 

Hovedkontorets adresse: Haraldsvej 60,1 – 8960 Randers Sø -info@clubdanmark.dk - +45 70 60 40 79


3. Gyldighed 

  1. Disse ‘Generelle vilkår & betingelser for kunder’ gælder alene for Tjenesten. ClubDanmark er ikke ansvarlig for tilbud. Tilbuddet kan eventuelt være omfattet af kundeklubbens generelle vilkår og betingelser. 
  2. Ved at afgive en ordre indgår kunden en direkte aftale med kundeklubben for køb og evt. levering af den ordre, som kunden har valgt. ClubDanmarks rolle er alene at formidle aftalen mellem kunden og Medlemsklubben

4. Tilbuddet 

  1. ClubDanmark offentliggør tilbuddet på platformen på vegne af kundeklubberne i overensstemmelse med oplysningerne leveret af medlemsklubberne. ClubDanmark påtager sig intet ansvar for indholdet af tilbuddet eller oplysningerne om medlemsklubber på platformen, og tager heller ikke ansvar for at kundeklubbernes oplysningerne er komplette eller nøjagtige. ClubDanmark kan til enhver tid, uden varsel, ændre materialet, eller funktionaliteten af, platformen. 
  2. Kundeklubben anvender måske ingredienser og tilsætningsstoffer i mad og drikkevare, der kan medføre allergi og overfølsomhed. ClubDanmark videregiver altid de oplysninger om mad og drikkevare til kunden, som modtages af kundeklubberne. I nogle tilfælde kan de viste oplysninger dog være mangelfulde, autogenerede og/eller endnu ikke validerede af kundeklubben som værende korrekte. Hvis en kunde er allergisk eller overfølsom over for bestemte fødevarer, er det kundens eget ansvar at anmode kundeservice eller kundeklubben om oplysninger om eventuelle allergener og sikre, at kunden kan tåle maden, inden kunden afgiver en ordre. Kunden accepterer, at ClubDanmark stoler på, at kundeklubbernes oplysninger om ingredienser og tilsætningsstoffer er korrekte, og at ClubDanmark således ikke påtager sig noget ansvar i den henseende. 
  3. ClubDanmark præsenterer alle kundekluboplysninger på en sådan måde, at det er klart for kunden, hvilke rettigheder og forpligtelser kunden har efter at have accepteret tilbuddet. 

5. Aftalen 

1. Aftalen gælder fra det tidspunkt, hvor kunden gennemfører ordren ved at klikke på "Køb nu", "Bestil" eller lignende i forbindelse med afgivelsen af en ordre via platformen. Herefter er ordren bindende, og kunden har ikke krav på refusion, medmindre kundeklubben accepterer en annullering af ordren i henhold til pkt. ?? nedenfor, eller kundeklubben selv annullerer ordren. 

  1. Når ClubDanmark modtager en bestilling/Køb, sendes der automatisk en ordrebekræftelse til kunden. 
  2. Kunden accepterer, at kundeklubben kun kan opfylde aftalen, hvis kunden afgiver korrekte og fuldstændige kontakt- og adresseoplysninger ved placering af ordren. Kunden skal straks give ClubDanmark og kundeklubben besked om eventuelle fejl i de angivet kontakt-, adresse- og betalingsoplysninger. 
  3. Efter afgivelse af ordren skal kunden være tilgængelig pr. telefon eller e-mail (som oplyst ved afgivelse af ordren) for både kundeklubben og ClubDanmark af hensyn til oplysninger om ordrestatus. 
  4. Hvis kunden ønsker ordren leveret, skal kunden være hjemme på den oplyste leveringsadresse til at tage imod ordren. Hvis kunden ikke er til stede på leveringsadressen når ordren leveres af kundeklubben, vil kundeklubben gøre en rimelig indsats for at kontakte kunden for at afgøre, hvor ordren skal efterlades Hvis kundeklubben ikke er i stand til at komme i kontakt med kunden, kan kundeklubben efterlade ordren et rimeligt sted ude foran, tæt på leveringsadressen. ClubDanmark er ikke ansvarlig for ordren (herunder kvaliteten eller sikkerheden af ordrens indhold når kunden finder den) efter levering af ordren. 
  5. Såfremt kunden vælger at afhente ordren selv, skal afhentning ske på det valgte tidspunkt på kundeklubbens udleveringssted som oplyst i den elektroniske ordrebekræftelse, pr. SMS eller på ClubDanmarks hjemmeside. 
  6. Levering- og afhentningstid oplyses af kundeklubberne og er kun estimater. Hverken ClubDanmark eller kundeklubberne garanterer, at ordren vil blive leveret eller være klar til afhentning på det estimeret tidspunkt. 
  7. Ved levering eller afhentning af ordren kan kundeklubberne bede om at se ID, hvis ordren indeholder alkoholholdige produkter eller andre produkter med en aldersgrænse. Hvis kunden ikke kan identificere sig tilstrækkeligt eller ikke opfylder kravene om minimumsalder, skal kundeklubben nægte at udlevere de relevante produkter til kunden. I dette tilfælde kan kunden opkræve annullerings omkostninger. 
  8. ClubDanmark har ikke part i aftalen og påtager sig intet ansvar i relation til indgåelsen heraf. Således påtager ClubDanmark sig intet ansvar for, om ordren er af tilfredsstillende kvalitet, eller om den egner sig til det af kunden tiltænkte formål. 

6. Ophævelse af aftalen og annullering af ordren 

  1. Kunden kan ikke annullerer ordren hos ClubDanmark. Kunden kan alene annullere en ordre hos kundeklubben hvis kundeklubben udtrykkeligt har oplyst, at dette er muligt. 
  2. kundeklubberne har ret til at annullere ordren, hvis f.eks. tilbuddet ikke længere er gældende, hvis det oplyste telefonnummer eller de øvrige kontaktoplysninger er forkerte/forældede eller i tilfælde af force majeure. ClubDanmark opfordrer kundeklubberne til at gennemføre alle ordrer, og til at straks at informere om en eventuel annullation. ClubDanmark ikke garantere, at kundeklubberne gør dette, og påtager sig intet ansvar herfor. 
  3. Såfremt kunden afgiver en falsk ordre (f.eks. ved at afgive forkerte kontaktoplysninger, ved at undlade at betale, ved ikke at være til stede ved udbringning eller ved ikke af afhente ordren) eller i øvrigt ikke overholder sine forpligtelser i henhold til aftalen, kan ClubDanmark nægte kunden adgang til fremover at kunne afgive ordrer via platformen. 
  4. ClubDanmark kan nægte at acceptere ordrer samt annullere aftaler på vegne af kundeklubberne, hvis der er begrundet tvivl om pålideligheden eller rigtigheden af ordren eller kontaktoplysningerne. Såfremt kunden afgiver ordrer, der fremstår som falske eller svigagtige, kan ClubDanmark anmelde dette til politiet. 

7. Fortrydelsesret 

En kunde, som samtidig er forbruger, kan ikke tilbagekalde en ordre over for kundeklubben, for så vidt angår levering af varer 

  1. (i)  som ikke er præfabrikerede, men hvor kunden selv har valgt og sammensat produktet, eller hvor produktet er specifikt tilpasset kundens personlige behov, 
  2. (ii)  som hurtigt fordærves, eller hvor udløbsdatoen hurtigt overskrides, 

8. Betaling 

  1. Alle priser i tilbuddet er angivet inkl. moms. Såfremt der opkræves betaling for levering, er beløbet anført særskilt inkl. moms. Der opkræves ikke betaling for levering, hvis kunden selv afhenter ordren. 
  2. Kunden er forpligtet til at betale kundeklubben for ordren på det tidspunkt, hvor aftalen indgås
     i henhold til pkt. 5.1 ovenfor. Kunden kan opfylde sin betalingsforpligtelse ved at benytte en online-betalingsmetode via Platformen, eller ved at betale kundeklubben ved døren eller på udleveringsstedet. Kunden oplyses om de mulige online-betalingsmetoder ved afgivelse af ordren. 
  3. Kunden kan kun få (delvist) refunderet en online-betaling i henhold til pkt. ?? ovenfor, hvis ordren ikke kan leveres (fuldt ud). Det refunderede beløb overføres til samme konto, som er anvendt i forbindelse med betalingen. Det kan tage op til 14 arbejdsdage at tilbageføre beløbet, afhængig af hvilken betalingsmetode kunden har benyttet. 
  4. Kundeklubberne modtager selv beløbet direkte fra kunden og betalingen går derfor IKKE igennem ClubDanmark
  5. Kunden kan anvende et gyldig gavekort eller rabatkode udstedt af Club Danmark eller kundeklubberne til at opnå rabat på ordrer afgivet via platformen. Gavekort og rabatkoder kan kun indløses ved online betaling eller fysisk ved udleveringsstedet. Muligheden for at benytte et gavekort eller en rabatkode vil fremgå, når der vælges betalingsmetode. Hvis den af kunden indtastede gave/rabatkode eller -nummer er gyldig, krediteres værdien straks og fratrækkes det samlede ordrebeløb inden betaling. 
  6. Såfremt kunden har valgt at deltage i Stempelkort-programmet i henhold til de "Særlige vilkår for Stempelkort programmet", kan kunden indløse den opsparede værdi som beskrevet i pkt. ?? ovenfor. 

9. Kundens brug af platformen 

1. Betingelser for tilladt brug: Kunden har ret til at bruge platformen, og downloade samt udskrive uddrag derfra til din egen personlige ikke-kommercielle brug på følgende basis: 

1.1. Kunden må ikke misbruge platformen (herunder hacking eller \"scraping\"). 

1.2. Medmindre andet er angivet, er copyright og andre intellektuelle ejendomsrettigheder på platformen og i materiale, der er offentliggjort på den (inklusive uden begrænsning fotografier og grafiske billeder) ejet af ClubDanmark eller dets licensgivere. Disse værker er beskyttet af love og traktater om ophavsret overalt i verden, og alle rettigheder er forbeholdt. Med henblik på disse generelle vilkår og betingelser for kunder er enhver brug af udtræk fra platformen jvf. punkt 9.1 forbudt. 

1.3. Kunden må ikke modificere digitale eller fysiske genparter af materiale, som kunden udskriver i henhold til pkt. 9.1, og kunden må ikke bruge billeder, fotografier eller andre grafiske, video- eller lydsekvenser adskilt fra ledsagende tekst. 

1.4. Kunden skal sikre sig, at ClubDanmarks status som ophavsmand til materialet på Platformen til enhver tid anerkendes. 

1.5. Kunden må ikke uden forudgående tilladelse fra Club Danmark bruge Platformen, eller materiale fra denne, til kommercielle formål. 

  1. Begrænsning af brug: Bortset fra som angivet i artikel 9.1 ovenfor må platformen ikke uden forudgående tilladelse fra ClubDanmark bruges, reproduceres eller lagres, på nogen anden webside eller inkluderes i noget offentligt eller privat elektronisk søgesystem eller -tjeneste. 
  2. Forbehold om rettigheder: Alle rettigheder, der ikke udtrykkeligt er tildelt i disse vilkår og betingelser for kunder, er forbeholdt. 

10. Klager 

  1. Eventuelle klager fra kunden i relation til tilbuddet eller aftalens opfyldelse skal stiles og indgives til kundeklubben. Det er alene kundeklubben, der er ansvarlig for tilbuddet og aftalens opfyldelse. ClubDanmark har alene en rolle som formidler. 
  2. Ønsker kunden at klage over tjenesten, skal klagen indgives ved brug af kontaktformularen eller pr. mail eller brev til ClubDanmarks kundeservice på den i pkt. 2 ovenfor anførte adresse. 
  3. ClubDanmark skal hurtigst muligt, og senest 1 uge fra modtagelse af klagen, bekræfte modtagelsen. Club Danmark bestræber sig på at behandle klager hurtigst muligt, og senest inden for to uger. 
  4. Klager i henhold til pkt. 1 og 2 i denne bestemmelses skal af kunden indgives straks efter, at kunden har konstateret det forhold, der klages over. Klagen, som skal indeholde en klar og fyldestgørende beskrivelse, skal indgives til den relevante restaurant (pkt. 1) eller til ClubDanmark (pkt. 2). 
  5. EU-Kommissionen har en Online Dispute Resolution (ODR)-platform. Denne kan findes på http://ec.europa.eu/odr. 

11. Ansvarsforsikring 

1. ClubDanmark tegner en ansvarsforsikring hos: 

Gennem følgende forsikringsselskab: Alm. brand

Ansvarsforsikringen er gældende i Danmark 


12. Nyhedsbrev 

1. Ved afgivelse af en ordre kan kunden tilmelde sig vores nyhedsbrev. Kunden kan til enhver tid afmelde sig nyhedsbrevet igen ved at skrive til kundeservice på adressen nævnt i pkt. 2. 

13. Inspektion og korrektion af lagrede personoplysninger 


1. ClubDanmark behandler kundens personoplysninger. Behandlingen af disse personoplysninger sker i henhold til vores Privatlivspolitik

14. ClubDanmarks ansvar 

  1. ClubDanmark påtager sig intet ansvar over for tilgængeligheden af platformen, tilbuddet, korrektheden og fuldstændigheden af kundeklubberne oplysninger eller gennemførelsen af aftalen. Kunden anerkender og accepterer, at overførsel af oplysninger via internettet ikke er 100% sikker. ClubDanmark garanterer ikke sikkerheden for dine data, der overføres til platformen; enhver transmission sker på kundens ansvar. 
  2. ClubDanmark er i øvrigt ansvarlig overfor kunden som følger: 

a. Intet i disse ‘Generelle vilkår og betingelser for kunder’ udelukker eller begrænser ClubDanamark for død eller personskade, svig eller svigagtig vildledning, forsæt eller andet ansvar, som ikke kan fraskrives eller begrænses i henhold til lovgivningen. 

b. Med forbehold af pkt. 13.1 er ClubDanmark under ingen omstændigheder ansvarlig overfor kunden for (i) indirekte tab eller følgetab, (ii) tab af fortjeneste, salg, omsætning eller indtægter, (iii) tab af eller skade på data, oplysninger eller software, (iv) tab af forretningsmuligheder, (v) tab af forventede besparelser eller (vi) tab af goodwill. 

3. Med forbehold for pkt. 13.1 og 13.2 ClubDanmark ansvarlig for kundens øvrige tab, der opstår under, eller i forbindelse med, kundens brug af platformen, som ikke overstiger størrelsen af ordren, som tabet opstod med. 


15. Øvrige bestemmelser 

  1. Disse ‘Generelle vilkår og betingelser for kunder’ er underlagt dansk ret, idet FN's konvention om aftaler om internationale køb (CISG) ikke finder anvendelse. Eventuelle søgsmål parterne imellem som følge af eller i forbindelse med disse ‘Generelle vilkår og betingelser for kunder’ skal afgøres af den danske domstol som eksklusivt værneting under iagttagelse af eventuelle ufravigelige bestemmelser om eksklusivt værneting. 
  2. Såfremt en bestemmelse i disse ‘Generelle vilkår og betingelser for kunder’ findes at være ugyldig eller uden retskraft, påvirker dette ikke gyldigheden eller retskraften af de øvrige bestemmelser i relation til tjenesterne eller indgåelsen af en aftale, der således forbliver gyldige i videst mulige omfang i henhold til lovgivningen.